6 września 2012

Quiche Lorraine czyli przepis na pyszne danie francuskie - podobne do pizzy

Hej :) Dzis przygotowałam dla Was wpis z serii "Przez żołądek do serca" i będzie to przepis na Kisz Lorraine. Od kiedy pamiętam moja mama robi go w domu i zawsze każdemu smakował, ale nie przypadnie on jednak do gustu tym co lubią mocne, wyraziste smaki, gdyż kisz jest raczej delikatny.




Czego potrzebujemy, by zrobić ciasto na kisz (takie samo ciasto używa się do tarty)


-375 dkg mąki
-3/4 kostki masła lub Kasi
-szczypta soli
-1,5 cm w szklance wody


Ciasto dla leniwych-nie wyrabiać zbyt długo. Wystarczy, aby składniki się połączyły w jedną kulę.

Proporcja na wyższą blachę do ciasta. Do miski dodać składniki i szybko zagnieść. Proponuję pokroić margarynę oraz zostawić ją na chwilę, by nie była zbyt twarda, bo się ciężko ciasto wyrabia.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto pokroić w grubsze plastry (4-6) i lekko rozwałkować,
ułożyć na blasze, połączyć w jedną całość. Zapiec wstępnie w temp. ok. 180 stopni na jasno złoty
kolor (ok.20 min).






Pozostałe składniki:


- 5 jajek

- pół śmietany
- pół litra mleka
40 dkg szynki w bloku
-30 dkg sera żółtego


Do miksera wbić 5 jaj , ½ l mleka i śmietany ( najlepiej pół na pół) – zmiksować.
40 dkg szynki w bloku (bez skórki) – pokroić w zapałki
30 dkg sera żółtego – zetrzeć na tarce.








Na podpieczone ciasto rozsypać szynkę starty ser i polać jajkami ze śmietaną lub mlekiem. Piec w
temp. ok. 200-220 st. aż będzie upieczony (góra musi być stabilna, nie lejąca) – 40-50 min.




Teraz niecierpliwie czekamy.. i nasze brzuszki też :)




Aż w końcu pięknie przyrumieniony Kisz wyciągamy z piekarnika...





Polecam jeść z Ketchupem :)
Smacznego! :)




Bon apetit!




13 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda:)
    Zapraszam do mnie: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=9185666

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo smakowicie !!!

    do tego wydaje się proste do zrobienia...

    chyba spróbuję i zrobię takie jedzonko :)

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda smacznie muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Głodna akurat jestem... Musi być to bardzo pyszne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super napweno skorzystam:************

    OdpowiedzUsuń
  6. super wiecej takich wpisow;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo smakowicie, nie jest trudny do zrobienia i myślę, że w najbliższy weekend skuszę się na przygotowanie tego :) jedyne co, to dodam więcej przypraw i nie zjem go z ketchupem :P

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda naprawdę smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny blog :d
    Zapraszam do mnie: our-photo-our-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zachęcił mnie ten wpis... oczywiście przepis wypróbowałam. Trochę go zmieniłam tzn. zrezygnowałam aż z dwóch szklanek mleka (bałam się aby całość mi się nie utopiła ;)

    Wyszło całkiem ok, fajna potrawa, z ketchupem pycha. Gdybym robiła jeszcze raz kupiłabym tylko inny gatunek sera, bo ten co go dodałam miał bardzo dziwny smak i popsuł smak całej potrawy, dlatego uczulam na to inne osoby - uważajcie na ser! ;P :/

    Dzięki Oluś za przepis :-***

    Pogryzając Quiche Lorraine oglądałam Twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :* // Thanks for every comment xx