25 lutego 2012

Homemade SUSHI, czyli z życia wzięte

Hey! I wanted to show you pics of my homemade sushi - it was so tasty, i could say even as tasty as in japanese restaurant ;-)) It's not as complicated as I thought! I've never showed you recipes&pics of food in here, but this time I wanted to show you my little beauties ;-)) 


____________________________________________________________________________

Hej! Dzisiaj chciałam Wam pochwalić się moim "osiągnięciem", a mianowicie zrobieniem sushi tak pysznego jak u samego Japończyka! Myślałam, że jest to proces bardziej skomplikowany, ale nic bardziej mylnego.


Jak to zrobiłam?

Kupiłam zestaw, w którym były: 4 liście algowe, 2 opakowania pałeczek, mata, sos sojowy, małe wasabi, 2 saszetki ryżu i ocet ryżowy.

Ryż gotujemy 15-20 minut na wolnym ogniu, następnie zalewamy go octem ryżowym (w tym op. było chyba ok 30 ml). Czekamy aż przestygnie.

Na specjalną matę rozkładamy liścia i bierzemy 1/4 ryżu (pół woreczka) i rozprowadzamy na 2/3 zostawiając z jednej strony ok 2 cm. Na to układamy (ok 2 cm grubości względem całego liścia) dodatki - może to być łosoś wędzony plus ogórek albo inne owoce morza,awokado etc. Zawijamy pomagając sobie matą. Żeby zamknąć liścia wystarczy odrobina wody i liść się "sam zakleja". Tak robimy z 3 kolejnymi liścmi i kroimy ostrym nożem centymetrowe kawałki albo grubsze jak kto woli. Używając pałeczek maczamy Sushi w sosie sojowym lub wasabi(zielona,ostra pasta) i voila ;-)

Ach, wiem że nigdy nie umieszczałam tu przepisów ani nic podobnego, ale takie smaczne było, że musiałam się Wam pochwalić ;-)) Jeśli mi wyszło to i Wam wyjdzie! ;-) Miłego wieczora :*







13 komentarzy:

  1. Sama muszę kiedyś zrobić. Smacznego!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. szczerze mówiąc nie lubie sushi, ale twoje wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, chętnie bym takie spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja Wam powiem, że drugi raz w życiu jadłam iii... uwielbiam ten stan w brzuszku po zjedzeniu sushi... idealnie wtedy wszystko mi się układa :PPP :)*

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda fajnie, ciekawe jak smakuje.. :D w sensie - nigdy nie próbowałam :)
    zapraszam na nowy post, masz może ochotę się poobserwować? buziak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sushi, a Twoje wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi ochoty... ;)
    Jestem ciekawa gdzie kupiłaś ten cały zestaw do sushi ? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow wyglądają pysznie ;) Mój narzeczony zobaczył Twój wpis gdy przeglądałam wczoraj blogi i musiałam mu obiecać, że też spróbujemy zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :* // Thanks for every comment xx