10 września 2013

Fashion Philosophy Fashion Week Poland 2013 - october

Dzisiaj chciałam Wam nieco przybliżyć wydarzenie o nazwie Fashion Week. Każda "fashionistka" z pewnością wie czym jest to wydarzenie i jak ważnym jest ono dla nas - pasjonatów mody, jednakże nie każda osoba zaglądająca na moją stronę interesuje się tylko modą.



Co pisze organizator sam o sobie:

"FashionPhilosophy Fashion Week Poland to największe wydarzenie modowe w Polsce. Odbywa się cyklicznie, dwa razy w roku w Łodzi. Najbliższa, dziewiąta  edycja odbędzie się w dniach 15-20 października 2013 r. i zaprezentuje kolekcje na sezon wiosna-lato 2014.
Fashion Week Poland to przede wszystkim: pokazy uznanych projektantów "Designer Avenue", pokazy mody offowej i debiutantów "OFF Out Of Schedule", "Showroom" - stoiska projektantów, a także szkolenia i seminaria "Let Them Know". Ponadto w ramach wydarzenia odbywa się wystawa fotografii mody "Young Fashion Photographers Now".
Każda edycja tygodnia mody to setki publikacji w prasie, internecie oraz wiele relacji w radio i telewizji. Collezzioni Donna i Collezioni Uomo relacjonują pokazy polskiego Fashion Week, obok najbardziej prestiżowych tygodni mody na świecie. Polska redakcja ELLE, zainspirowana łódzkim tygodniem mody, wydaje dwa razy do roku specjalny dodatek "ELLE Polska Moda", promowany podczas Fashion Week Poland. Media przyciągają też światowej sławy goście, odwiedzający tydzień mody: Kenzo, Agatha Ruiz de la Prada, Patrizia Gucci, Diane Pernet czy Marios Schwab.
Dzięki Fashion Week (a także Fotofestiwalowi i Festiwalowi Designu) Łódź otrzymała nagrodę "Miasto doskonałe 2010" od redakcji magazynu "Twój Styl". Sam tydzień mody zyskał tytuł "Event Roku 2010" od redakcji magazynu "Aktivist". Rok wcześniej czytelnicy Gazety Wyborczej i telewidzowie telewizji TOYA nagrodzili wydarzenie tytułem "Łódź sukcesu". Redakcja polskiej edycji magazynu ELLE przyznała Fashion Week Poland nagrodę "Elle Style Awards 2009" w kategorii "Największe wydarzenie w modzie".
Obecną lokalizacją FashionPhilosophy jest Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna znajdująca się na Księżym Młynie (ul. Tymienieckiego 22/24)."

Ja na Fashion weeku byłam póki co tylko raz równo rok temu na jesiennej edycji. Najbardziej urzekły mnie pokazy Riny Cossack i Grzegorza Kasperskiego (oficjalnego makijażysty Maybelline New York). Cenię ich kolekcje za subtelność, kobiecość i ponadczasowość. W tym zdecydowanie pokażesz się na ulicy.

Były także pokazy, które można opisać jako "Sztuka dla sztuki". Przepiękne, wymyślne stroje, które mają za zadanie pokazać nieskończoną wyobraźnię i pomysłowość projektanta. 

Mam nadzieję pojawić się na Tygodniu Mody w tym roku, a Wy?



9 komentarzy:

  1. Ja lubię takie eventy, lubię o nich czytać, oglądać z nich relację, przeglądać zdjęcia i stylizacje osób związanych ze światem mody :) Sama jednak nie bywam niestety, ale mam nadzieję, że jak pojedziesz to przygotujesz dla nas relację :) Swoją drogą bardzo podoba mi się Twoja koszula:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna impreza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ile płaciłaś za wejściówkę? marzenie, ale trochę kosztowne ;c

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie ze Polska tez organizuje swoje FW, ja bede na wiedenskim FSu. juz nie moge sie doczekac :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mi się udało trzy razy być na FW ;) zobaczymy czy będzie mi dane po raz kolejny tam zawitać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. miałabym bardzo bliziutko bo jestem z Łodzi ale w tym roku nie będzie mi to dane :( może przy okazji FW na jesień/zimę w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie kręciły mnie pokazy mody i takie imprezy ale fajnie, że w Polsce się całkiem dużo dzieje :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, widzę że Tamarę tam spotkałaś! Super :D
    Też kiedyś bym chciała pojechać.

    Pozdrawiam,
    Sol

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :* // Thanks for every comment xx